Nei, våre sparekonti er helt gebyr-og kostnadsfrie.
Spar trygt og enkelt hos Bluestep Bank
Vi tilbyr trygge og fleksible spareløsninger. I vår nettportal er det enkelt å åpne en konto. Her har du til enhver tid tilgang til din kontoinformasjon, og du kan utføre transaksjoner når det måtte passe deg.
Det er ingen kostnader for innskudd og uttak, og det er ingen skjulte avgifter.
Obs: For Sparekonto med flytende renter gjelder fritt antall uttak. For Sparekonto med Sparevalg er kun renter godskrevet fastrentekontoen tilgjengelig for uttak.
Fast rente
For deg som vil plassere pengene dine mer langsiktig. Velg selv når du ønsker å få tilgang til rentene dine.
Flytende rente
For deg som ønsker å ha sparepengene dine lett tilgjengelig. Ingen bindingstid, ubegrenset uttak og høy rente.
Sparekalkulator
Kontanthåndtering
Informasjon og pris på manuelle tjenester – Kontantinnskudd og -uttak
For å kunne benytte deg av kontanttjenesten hos oss krever det at du allerede er kunde av banken og at du har en aktiv sparekonto hos oss. Kontantuttak eller innskudd i banken vår fordrer til personlig oppmøte på vårt kontor i Oslo. I forkant må du ha fylt ut og sendt inn gjeldene skjema og fått din henvendelse behandlet. En kundeveileder vil kontakte deg for å avtale tidspunkt for ditt møte hos oss.
Ferdig utfylt skjema skal sendes inn til kundesenter@bluestep.no eventuelt per post til: Postboks 641 Sentrum, 0106 Oslo
Kontantinnskudd og -uttak
Pris for denne tjenesten: kr. 300,-
Maksimalt innskudd/uttak per gang er kr. 40 000,-
Last ned gjeldene skjema her:
Skjema for innskudd
Skjema for uttak
Vi godkjenner kun Norske sedler.
Vi oppbevarer ikke kontanter på kontoret.
Bluestep Bank er medlem i bankenes sikringsfond
Dette betyr at alle kunder i Bluestep har garanti for sine innskudd, opp til 2 millioner NOK per kundeforhold.
Vanlige spørsmål om våre sparekonti
-
Hvordan åpner jeg en sparekonto?
Det er enkelt å åpne en sparekonto i Bluestep Bank. Lettest gjør du dette ved å logge inn på Mine sider , og under "Spare" velge "Åpne sparekonto" . Hvis du ikke har BankID kan du fortsatt åpne konto men dette må da gjøres per post.
Slik går du frem for å åpne en sparekonto:
Steg 1
Klikk på linken "Åpne konto"
Steg 2
Det vises et vindu hvor du blir bedt om å identifisere deg med BankID
Steg 3
Når du har logget inn med BankID fyller du ut dine kontaktopplysninger
Steg 4
Vi er pålagt å stille spørsmål som gir oss bedre kjennskap til deg som kunde. Vi stiller derfor seks spørsmål som du må besvare før du går videre i prosessen.
Steg 5
I neste steg velger du hvilken type konto du ønsker å opprette. Klikk på produkttype for å velge mellom fast eller flytende rente. Om du velger SparekontoPlussFast får du opp alternativer for når du ønsker å få rentene godskrevet din konto.
Steg 6
Under signeringsprosessen er det viktig å klikke seg videre på pilen. Det er først etter dette at kontoen blir åpnet.
Steg 7
Kontoen er åpnet når du får du opp "Konto vellykket åpnet" For å komme til kontooversikten kan du klikke på «Se kontodetaljer».
Nå er det klart og du kan begynne å foreta innskudd på din nye konto via. feks. din nettbank. -
Hvordan setter jeg inn penger på min sparekonto?
Innskudd foretas enklest gjennom nettbanken din. For å gjøre dette må du benytte Bluestep Banks innskuddskonto som er 8101 25 33810 med ditt personlige KID nummer. Ditt personlige KID nummer begynner med 11 og inneholder 11 siffer. Innskudd kan også gjøres ved å bruke en bankgiroblankett gjennom lokal bank eller postkontor. Har du åpnet en fastrentekonto må innskuddet være inne på konto innen 28 dager etter kontoåpning, deretter vil kontoen bli sperret for innskudd og uttak.
Ditt personlige KID nummer finner du under fliken ”Kontooversikt” når du er innlogget. Innskudd kan du foreta via din nettbank eller ved å bruke en bankgiroblankett og foreta innskuddet via post eller lokal bank. Innskudd pleier å være på din sparekonto innen 1 til 3 bankdager.