Spørsmål og svar
Jeg har AvtaleGiro, hvorfor er ikke terminbeløpet trukket?
- For at en betaling skal gjennomføres må hele belastningsbeløpet være tilgjengelig, kontroller at du har nok dekning på kontoen AvtaleGiroen bli trukket fra.
- Skulle forfallsdatoen lande på en lørdag, søndag eller rød dag, vil AvtaleGiroen bli trukket førstkommende virkedag.
- Trekkgrensen er lavere enn terminbeløpet. Du kan endre dette selv i nettbanken din eller ved å kontakte banken din for hjelp.
- Av ulike årsaker kan det blir forsinkelser i trekk av termin, men det blir gjort daglig forsøk på å trekke terminbeløpet i 4 virkedager etter forfall. Dermed råder vi å vente 4 virkedager før du eventuelt forsøker å betale manuelt.
- Har du behov for å betale manuelt, men mangler betalingsinformasjon kan du ringe kundesenteret på telefon 21 30 52 00 eller sende e-post til kundesenter@bluestep.no.
Ofte stilte spørsmål om Betaling:
- Hvordan tilbakebetaler jeg lånet?
- Kan jeg innbetale ekstra på lånet mitt?
- Jeg har AvtaleGiro, hvorfor kan jeg ikke se fakturaen i nettbanken?
- Kan jeg endre forfallsdatoen på min AvtaleGiro?
- Kan jeg få avdragsfrihet på lånet mitt?
Finner du ikke svar på spørsmålet ditt?
Du er velkommen til å kontakte oss.
Telefon: 21 30 52 00
E-post: kundesenter@bluestep.no
Representativt eksempel i henhold til Forbrukertilsynets retningslinjer for markedsføring av boliglån: Effektiv rente på 8,55 % ved et lån på 2 millioner over 25 år, kost kr. 2.622.146, totalt kr. 4.622.146.